Általános Szerződési Feltételek
Jelen Felhasználási Feltételek tartalmazzák a WALLIS MOTOR webshop (a továbbiakban: Webáruház) felhasználási feltételeit és annak szabályait. A Webáruház tulajdonosa és működtetője a Wallis Motor Duna Korlátolt Felelősségű Társaság (cégjegyzékszám: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága 01 09 700391, székhely: 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 5.,
Telefonszám: +36 20 333 6303; adószám: 12724400243, elektronikus elérhetőség: info@wallisduna.hu; telefonszám: +36 20 333 6303) (a továbbiakban: Üzemeltető), aki on-line vásárlási lehetőséget nyújt mindazoknak, akik a webes felületen keresztül kívánnak – az Üzemeltető által kínált – terméket vásárolni (a továbbiakban: Fogyasztó).
- A jogviszony tárgya
1. A jogviszony tárgya az Üzemeltető által működtetett Webáruház használata, illetve az azon keresztül történő vásárlás.
1.2. A Webáruházon keresztül elérhető szolgáltatás: on-line kereskedelmi tevékenység jellegű, amennyiben felületén keresztül a Fogyasztó a kiválasztott terméket előzetes regisztráció után megvásárolja (a továbbiakban: Webshop szolgáltatás).
1.3. A Webáruház által nyújtott szolgáltatást igénybe vevő személy Fogyasztónak minősül, és mint ilyen jelen szabályzatban foglalt rendelkezéseket magára nézve kötelezőnek fogadja el. - A Szolgáltatás igénybevételének feltételei
1. A Webáruház kereskedelmi szolgáltatásának használatához előzetes regisztráció szükséges, mely a webes felületen elérhető űrlap kitöltésével történik. Itt szükséges megadni – a személyes adatokon (név, születési hely és idő, lakcím, számlázási és szállítási cím, elektronikus levelezési cím) kívül – egy felhasználó nevet és jelszót, mely a Webáruházba történő belépéshez szükséges.
2.2. A regisztráció során a Fogyasztó a Felhasználási Feltételek elfogadására vonatkozóan köteles nyilatkozatot tenni. A Fogyasztó az “Egyetértek és Elfogadom a Felhasználási Feltételek valamennyi pontját” szöveg melletti négyzet kipipálásával és a regisztráció gombra történő kattintással fogadja el a jelen Felhasználási Feltételeket. Elfogadás nélkül a regisztráció sikertelen.
2.3. A regisztráció megtörténtéről az Üzemeltető elektronikus levél (e-mail) formájában visszaigazolást küld a Fogyasztónak az általa megadott elektronikus levelezési címre.
2.4. A Fogyasztót regisztrációs díj nem terheli.
2.5. A Fogyasztó által megadott személyes adatok az ún. „Felhasználói fiókban” kerülnek rögzítésre. Amennyiben Fogyasztó adataiban bármilyen változás történik, e változásokat köteles a Felhasználói fiókban átvezetni, ennek elmaradásából eredő felelősséget a Fogyasztó vállalja.
2.6. A felhasználói név szolgál a Webáruház használóinak azonosítására. A felhasználó név nem lehet olyan kifejezés, mely a közerkölcsöt, a jó érzést, vagy mások jogát vagy jogos érdekét sérti, vagy sértheti, mely esetben a regisztráció törlésre kerül. Közerkölcsöt sértő kifejezés különösen a trágár, obszcén kifejezés akár magyar, akár más idegen nyelven.
2.7. Üzemeltető jogosult a regisztrált Fogyasztók által megadott adatok valódiságát ellenőrizni, ennek keretében a megfelelő okiratok, illetve dokumentumok becsatolását kérheti, amennyiben valamely adat valótlanságára utaló körülmény merül fel.
2.8. Azt a Fogyasztót, aki hamis adato(ka)t szolgáltat, az Üzemeltető a Webáruház használatából kizárja.
2.9. Az Üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy a Fogyasztót a szolgáltatáshoz történő hozzáférésből kitagadja (a regisztrációt törölje), amennyiben a Fogyasztó a jelen Felhasználási Feltételeket megszegi vagy egyéb olyan magatartást tanúsít, mely az Üzemeltető megítélése szerint veszélyezteti mások jogát vagy jogos érdekét, vagy sértheti mások jóérzését.
2.10. Üzemeltető semmilyen felelősséget nem vállal a Fogyasztó által megadott adatok valótlanságáért, illetve az ebből fakadó, esetlegesen felmerülő harmadik személynek okozott kárért. - Webshop szolgáltatás
1. Jelen Felhasználási Feltételek szempontjából Webshop szolgáltatásnak minősül az elektronikus kereskedelmi szolgáltatás, melynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog értékesítése.
3.2. A Webshop szolgáltatás keretében bármely Fogyasztó megvásárolhatja az Üzemeltető által a Webáruházon eladásra felkínált terméket. A Webshop szolgáltatás igénybevétele kizárólag regisztrációval történik. Webshop szolgáltatás esetében az adásvételi szerződés a Fogyasztó által tett megrendelés Üzemeltető általi e-mailben történt visszaigazolásával jön létre azzal, hogy Üzemeltető a termék tulajdonjogát a vételár kiegyenlítéséig fenntartja. Az adásvételi szerződés létrejöttét követően a Fogyasztó elnevezése Vevő vagy Fogyasztó. Jelen pont szerinti szerződés írásbeli szerződésnek minősül, melynek a nyelve magyar. A szerződés iktatásra nem kerül és később vissza nem kereshető.
3.3. A termék honlapon feltüntetett ára forintban meghatározott bruttó ár (nettó ár + ÁFA).
3.4. A Webshop-ban történő vásárlás menete a következő:
3.4.1. A Fogyasztó kiválasztja a megvásárolni kívánt terméket és a „Kosárba teszem” címszóra kattint. A Fogyasztó több terméket is a kosárba helyezhet azok megrendelése előtt.
3.4.2. A „Kosár” ikonra történő kattintással a Fogyasztó a „Kosár” oldalra kerül, ahol ellenőrizheti a kosár tartalmát és a megrendelt termékek ellenértékének összegét. A kosár tartalmának módosítására a Fogyasztó jogosult.
3.4.3. A „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintással a Fogyasztó a „Pénztár” oldalra kerül, ahol a Fogyasztó köteles megadni a nevét (cégnevét), anyja nevét, születési helyét és idejét, lakcímét (székhelyét), a szállítási címet és a számlázási címet, valamint a mobil telefon számát és az elektronikus elérhetőségét.
3.4.4. A fenti adatok megadását követően a Fogyasztó az „Elolvastam és Elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat” szöveg melletti négyzet pipálását követően jogosult a „Megrendelés elküldése” gombra kattintani.
3.4.5. Az Üzemeltető biztosítja, hogy a Fogyasztó a rendeléskor az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibákat a szerződési jognyilatkozatának megtételét („Megrendelés elküldése”) megelőzően kijavíthassa.
3.5. A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 17:00 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.
3.6. Amennyiben a Fogyasztó megrendeli a terméket, a megrendelést követően az Üzemeltető – a megrendelés feldolgozását követően – értesíti a Fogyasztót elektronikus levél formájában a megrendelés részleteiről (rendelés-visszaigazolás). A tájékoztatás a következő adatokat is tartalmazza: Üzemeltető cégnevét és címét, a szerződés tárgyának lényeges jellemzőit, a termék árát, a szállítási határidőt, a teljesítés egyéb feltételeit, az elállási jog gyakorlásának feltételeit, módját és következményeit, valamint az esetleges jótállás feltételeit.
3.7. Vevő – eltérő kikötés hiányában – köteles fizetési kötelezettségének az értesítést követő 8 (nyolc) napon belül eleget tenni, ellenkező esetben a termék átvételére nem jogosult és úgy kell tekinteni, hogy a szerződéstől elállt.
3.8. A vételár kiegyenlítése (fizetés módja) történhet a szállítónak készpénzzel az áru átvétele után, illetve banki átutalással. Banki átutalás esetén a vételár megfizetését követően a Vevő értesítést kap a vételár kiegyenlítéséről. A vételár megfizetettnek minősül, amennyiben az ellenérték teljes egészében az Üzemeltető bankszámláján jóváírásra került. A vételár továbbá megfizetettnek minősül, amennyiben a Fogyasztó az ellenértéket teljes egészében a szállítónak megfizette.
3.9. Amennyiben a Vevő bármely okból a megrendelt terméket nem kívánja megvásárolni, úgy a megrendelést jogosult visszavonni. A Fogyasztó a megrendelés visszavonási jogát a termék szállító részére történt átadásáig jogosult gyakorolni. A megrendelés visszavonását a Fogyasztó írásban köteles az Üzemeltető részére megküldeni.
3.10. Eltérő kikötés hiányában a szállítási határidő 30 (harminc) nap. A szállítás munkanapokon 8:00 és 17:00 óra között történik. Az Üzemeltető a termék szállítónak történt átadásáról elektronikus levélben tájékoztatja a Vevőt. A futárszolgálatnak a Vevő telefonos elérhetősége megadásra kerül arra az esetre, ha a kézbesítés megkísérlésének napján nem tartózkodna a szállítási címen. A Vevő a 6.4.3. pontban meghatározott személyes adatok szállító részére történő átadásához hozzájárul. Amennyiben a kézbesítés a Vevő érdekkörében felmerült okból sikertelen, úgy az Üzemeltető a felmerült valamennyi költségét a Vevőre terheli.
3.11. Üzemeltető a terméket a Vevő által – a megrendeléskor – megadott szállítási címre szállítja ki. A szállítási és számlázási cím eltérhet. A Vevő a szállítás napját megelőző munkanap 17 órájáig jogosult a szállítási cím módosítására.
3.12. Az Üzemeltető fenntartja a jogot a megrendelés visszautasítására, melyről haladéktalanul tájékoztatja a Fogyasztót. Az Üzemeltető a megrendelés visszautasítási jogát a megrendelés visszaigazolásáig jogosult gyakorolni, a vételár teljes megfizetéséig jogosult a szerződéstől elállni.
3.13. A szállítási költség a Fogyasztót terheli.
3.14. Webshop szolgáltatás keretében történő vásárlás esetén a Vevőre a tulajdonjog a vételár maradéktalan kiegyenlítésével száll át. - Jogok és kötelezettségek
1. Üzemeltető fenntartja a Webáruházban feltüntetett árak változtatásának jogát. Az árváltozás a honlapon való megjelenéssel lép hatályba. Üzemeltető garantálja, hogy a Fogyasztó által leadott megrendelést követően esetlegesen felmerülő árváltozás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
4.2. Üzemeltető nem vállal felelősséget a gondossága ellenére hibásan feltüntetett árért, így a honlapot üzemeltető technikai szolgáltatónak, vagy az informatikai rendszernek felróható adatrögzítési hibákért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra vonatkozóan.
4.3. Ilyen esetekben az Üzemeltető nem köteles a terméket a Webshop-ban feltüntetett hibás áron szolgáltatni, hanem a rendelés visszaigazolásában felajánlja a valós áron történő szállítást, amelynek ismeretében Fogyasztó, döntése szerint vagy megrendeli a terméket a valós áron, vagy minden hátrányos jogkövetkezmény, illetve kötelezettség nélkül elállhat vásárlási szándékától.
4.4. A Fogyasztó a termék átvételekor köteles ellenőrizni a csomagolás épségét és a termék, valamint annak tartozékainak (kellékeinek) meglétét. A Fogyasztó köteles a termék átvételekor jelezni a csomagolás hibáit és a csomag tartalmának hiányát.
4.5. Fogyasztó a:
– a terméknek,
– több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
– több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül elállhat a megrendelés és a visszaigazolás alapján létrejött adásvételi szerződéstől. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Nem illeti meg az elállási jog a Fogyasztót a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29.§ (1) bekezdésében megjelölt esetekben.
4.6. A Fogyasztó köteles az elállásról postai úton, e-mail, telefon vagy a termék postára adásának útján értesíteni az Üzemeltetőt. A Fogyasztó az elállási jogot a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy erre vonatkozó egyéb egyértelmű nyilatkozata útján gyakorolhatja. Az elállási jog határidőben érvényesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a nyilatkozatát a 4.5. pontban meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.
4.7. Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A Fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, ezen túlmenően a Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Amennyiben a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Üzemeltető nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
4.8. Üzemeltető a Fogyasztó elállása esetén a kifizetett teljes összeget (ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is) haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy) napon belül köteles visszatéríteni. Az Üzemeltető a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Üzemeltető a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Az Üzemeltető mindaddig visszatarthatja az összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
4.9. A termék visszaküldése esetén a szállításra alkalmas csomagolásáról Fogyasztó köteles gondoskodni, így a nem megfelelő csomagolásból eredő, a szállítás során bekövetkező károkért Üzemeltető felelősséget nem vállal. Az elállási jog gyakorlása esetén minden esetben mellékelni kell minden olyan tartozékot, kelléket, melyek az adott termék értékesítési csomagjának része. A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek a vevőt terhelik. - Kapcsolattartás
1. A Szerződést érintő kapcsolattartás minden esetben írásban történik. Írásbeli kapcsolattartásnak minősül az elektronikus levél (e-mail) vagy a fax útján történő kommunikáció is. Vita esetén a küldő félnek kell bizonyítani azt, hogy a küldemény, a fax vagy az e-mail üzenet a másik félhez megérkezett.
5.2. Üzemeltető levelezési címe: 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 5 - Jótállás, szavatosság
1. Üzemeltető legalább a hatályos jogszabályok szerinti jótállási időt vállalja az egyes termékek vonatkozásában, amennyiben azonban a termékekre a gyártó a jogszabályi rendelkezésekhez képest kedvezőbb feltételekkel biztosít jótállást, úgy a Vevő (Fogyasztó) ezen kedvezőbb feltételekkel érvényesítheti jótállási jogait. A konkrét garanciális (jótállási) idő minden termék termékleírásában kerül feltüntetésre.
6.2. Jótállási igény nem érvényesíthető: rendeltetésellenes használat, átalakítás, hibás vagy szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár vagy egyéb nem gyártási eredetű meghibásodás esetén, továbbá szakszerűtlenül, a termékre vonatkozó előírásoknak nem megfelelően végzett karbantartási – tisztítási munkák esetén, illetve a fogyasztási cikken végzett bárminemű szakszerűtlen, a termékre vonatkozó előírásoknak nem megfelelő beavatkozás esetén és végül a kopó alkatrészek rendeltetésszerű használatából eredő kopása esetén, valamint a természetes használatból származó nyomokra vonatkozóan.
6.3. Üzemeltető szavatossági felelőssége a Polgári Törvénykönyvben szabályozott rendelkezéseken alapul és ahhoz igazodik.
6.4. Általános tájékoztató a kellékszavatosságra, a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettség fennállásáról, valamint az értékesítés utáni szolgáltatások és a jótállás meglétéről, feltételeiről:
Kellékszavatosság
– Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Üzemeltető hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
– Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
– Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
– Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
– Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Üzemeltető nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
– Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatosságról szóló részben meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
– Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
– Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
– Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
– Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
– A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
– Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján az Üzemeltető jótállásra köteles.
– Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?27
Üzemeltető legalább a hatályos jogszabályok szerinti jótállási időt vállalja az egyes termékek vonatkozásában, amennyiben azonban a termékekre a gyártó a jogszabályi rendelkezésekhez képest kedvezőbb feltételekkel biztosít jótállást, úgy a Vevő (Fogyasztó) ezen kedvezőbb feltételekkel érvényesítheti jótállási jogait. A konkrét garanciális (jótállási) idő minden termék termékleírásában kerül feltüntetésre.
– Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosságról és a termékszavatosságról szóló részekben meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. - Felelősségvállalás
1. Az Üzemeltető nem felel a rajta kívül álló okkal (például az internetes hálózatban keletkezett technikai meghibásodással vagy kimaradással) összefüggésben keletkezett hibákért, károkért és ezek következményeiért.
7.2. Az Üzemeltető a Webáruházon megjelent hirdetések tartalmáért nem vállal felelősséget. Az Üzemeltető a hirdetések közzétételekor teljes mértékben figyelembe veszi az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény rendelkezéseit. - Megszüntetés
1. Az Üzemeltető jelen Felhasználási Feltételeket abban az esetben jogosult felmondani, ha a Fogyasztó jelen Felhasználási feltételeket vagy a vonatkozó jogszabályokat megsérti. Az Üzemeltető részéről történő felmondás a Fogyasztó kizárásának következményével jár. - Vegyes rendelkezések
1. Üzemeltető fenntartja magának a jogot arra nézve, hogy jelen Felhasználási Feltételeket egyoldalúan módosítsa.
9.2. Az Webáruházon megjelenített termékképek illusztrációk, azok a valóságtól eltérőek lehetnek.
9.3. Az Üzemeltető, illetve az Üzemeltető megbízottja a termék kiszállításakor adja át a kiállított számla eredeti példányát a Vevő részére, illetve egyes esetekben az Üzemeltető a számla eredeti példányát a Fogyasztó levelezési címére küldi meg.
9.4. Amennyiben a Szerződés valamely rendelkezése vagy rendelkezésének egy része hatályát veszti, érvénytelennek minősül, ez nem érinti a többi rendelkezés hatályát vagy érvényességét.
9.5. A szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen kívüli egyéb szerződésszegésért az Üzemeltető a vételár mértékéig felel.
9.6. A Szerződés időtartama alatt, illetve azt követően is az Üzemeltető és a Fogyasztó együttműködésre köteles. Amennyiben a felek között valamilyen kérdés, vagy vita merülne fel és erre vonatkozóan a jelen Felhasználási Feltételek nem tartalmaz, úgy a jelen Felhasználási Feltételek szellemiségének és az Üzemeltető vélhető céljának, figyelembevételével kötelesek a vita, illetve a kérdés eldöntésére.
9.7. Üzemeltető a Webáruházon keresztül kötött szerződések létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából kezelheti a Fogyasztó által megadott adatokat, így különösen az azonosításához szükséges természetes személyazonosító adatait és lakcímét.
9.8. Fogyasztó kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy a megrendelés során megadott személyes adatait Üzemeltető a megrendelések feldolgozása és teljesítése céljából kezelje.
9.9. Üzemeltető kijelenti, hogy a Fogyasztók adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvénynek megfelelően kezeli.
9.10. Üzemeltető a Webáruház működtetését az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet rendelkezései szerint végzi.
9.11. Jelen Felhasználási Feltételek nem utal magatartási kódexre.
9.12. A felek között létrejövő jogviszonnyal kapcsolatban felmerülő valamennyi kérdést a magyar jog szabályainak alkalmazásával kell eldönteni.
9.13. Üzemeltető és Fogyasztó mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék. A Felek az esetleges jogvitájuk esetére kikötik a magyar bíróságok joghatóságát.
9.14. A Webáruház működtetését végző tárhelyszolgáltató
– neve: Ingressus Kft.
– székhelye, telephelye: 2366 Kakucs, Fő utca 155.
– elérhetőség: +36 (30) 478 06 08 – a Fogyasztókkal való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési cím: support@editus.hu - Vitarendezés
1. A Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése – így különösen egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása – érdekében a békéltető testülethez fordulni. Az Üzemeltetőt a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Az eljárásra a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye, ennek hiányában a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye szerinti békéltető testület illetékes. Az eljárásra – a Fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – a fentiek szerint illetékes testület helyett a kérelemben megjelölt békéltető testület illetékes.
Az Üzemeltető székhelye szerint illetékes békéltető testület neve és elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület
– székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
– telefon: 06 (1) 488 21 31
– levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
– e-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
– honlap: http://bekeltet.hu/
10.2. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes (adatait lásd a 10.1. pontban).
10.3. A Fogyasztó jogosult a megrendeléssel kapcsolatos panaszát az ún. online vitarendezési platformon is bejelenteni. Az online vitarendezési platform [European Online Dispute Resolution (ODR) Platform] elérhetősége: http://ec.europa.eu/odr
11. Tudomásul veszem, hogy a(z) Wallis Motor Duna Kft. (1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 5.) adatkezelő által a wallis-shop.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi:
- Elérhetőségek
- név
- megszólítás
- monogram
- lakcím
- telefonszám
- emailcím
- faxszám
- Személyes adatok
- születési idő
- családi állapot
- előnyben részesített fizetési mód
- előnyben részesített kapcsolattartási mód
- cégnév
. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-